السبت، 29 مارس 2008

عندما تهاجر الطيور

وصرت أغرد وحيدا وحيدا
بعيدا عن أعشاش الطيور
واستغرب الناظر لحالي
أتغرد فرحا
وأنت وحيد
أم إنها كثرة الهموم

أو رأيت يوما عصفورا
أبدى استياء
وماله في اللغة من أحرف للهجاء
او رأيته إن رفرف وغرد طويلا
أتظنه حقا سعيدا

تراني أغرد
تراني أرفرف
لكنك يوما ما رأيت الغصون
غصوني هجرتها كل الطيور
ولم يبقى لها سوى الذبول
فلا أنت سأمت تغريدي يوما
ولا هم سأموا تغير الفصول

هناك 12 تعليقًا:

سنووايت يقول...

جميلة يا شهرزاد

أحلام عمرنا يقول...

كلماتك جميله اووووووووووي وحساسه جدا
فعلا عجبتني
سوري كان نفسي أكون أول تعليق
ربنا يوفقك بجد

لحظة تأمل يقول...

أو رأيت يوما عصفورا
أبدى استياء
وماله في اللغة من أحرف للهجاء
او رأيته إن رفرف وغرد طويلا
أتظنه حقا سعيدا


دايما كلامك بيلمس المشاعر

تحياتى واعجابى

بطوط حبوب يقول...

انا اول مره هنا
بجد كلماتك تحفه
واكيد هكون فى المدونه الجديده

wanna b a physician يقول...

كلامك جميل بس حاسس انه ناقص حاجة
ممكن بعض الجمل
تحياتى ليكى

الفارس الملثم يقول...

تغرد فرحا
وأنت وحيد
أم إنها كثرة الهموم

حميلة اوي واحساس ومعني شديدي التميز

تقبلي مروري

نبضات يقول...

جميله ومرهفة الحس بتلمس القلوب

يارب تكون كل ايامك فرحه وسعاده يازهرتى الرقيقه والجميله

تحياتى

wael يقول...

اشكرك بشده
انا كنت بتصفح في بعض المدونات قبل ما انزل اواجه راوند الباطنه العظيم بجد كلماتك اذهلتني
رائعه ومتميزه لابعد الحدود
اشكرك فعلا عشان بجد انا مبسوط اني قريت كلام حزين ممكن بس رقيق لابعد الحدود قبل ا اروح للباطنه الرقيقه هي كمان

د/اجدع بنوته يقول...

فلا أنت سأمت تغريدي يوما
ولا هم سأموا تغير الفصول


رائعععععععه

بس نو واااااى

مش هنسيب اغصان مدونتك ابدن

اومال مين يعوعو غيرنا هنا يعنى

لووووووووول

رهف يقول...

أمرأه من زمن الحب
اسم جميل جدا لمدونه بالتأكيد تحمل الكثير من المشاعر والرقه والجمال
عندما تهاجر الطيور
تحمل فكره من وجهة نظرى وهى ان الأنسان لايجب ان يخدع بالمظاهر كثيرا ولابد ان يتأمل ويفكر كثيرا فربما يطير العصفور ويغرد وهو فى منتهى الحزن
ذكرتنى بعباره فى اغنيه لديانا حداد
يحسب انى ارقص واغنى وانا من همى ارتجف

Unknown يقول...

والله كان نفسي أعلق بدري شوية
بس بجد قصيدة جميلة عجبتني قوي
أنا فاكر إني باقرأ فيها بقالي 4أو 5 أيام

بجد جميلة أوي

بس غردي فهو الحياة

تحياتي
والزيارة دي مش محسوبة
محمد علي

dally يقول...

كلامك جميل جدا واضح انك رقيقه
قوى زى العصفور
تحياتى ليكى